Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56629 Andrea Mantegna
klagan over den dode kristus mk248 mantegna bar ramat in ett begransat rum pa ett satt som rent arkitektoniskt definierar det som ett barbus ocb sin erfarenbet av klassiska modeller frmedelar ban genom kristusgestalten en imponerande strambet. hans masterliga forminskning gor ocksa att betraktaren uppmarksammar de genomborrade fotterna, oavsett ur vilken vinken vinkel verket betraktas. malade fran mantegnas modeller av vikt papper ocb fastklistrat tyg.
(new20/Andrea Mantegna-832749.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56630 Simone Martini
angeln gabriel, bebadelsen mk248 har ar forgyllningen markbar, angelns ard ar ristade i en bakgrund av matt bladguld. det fanns ingen valualagstiftning,sa professionlla guldslagare kun de utvinna bundra bld ur en enda ducat, det medeltida italiens guldmynt.
(new20/Simone Martini-476388.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56633 Michelangelo Buonarroti
den yttersta domen, sixinska kapellt mk248 fresken gav anda fran borjan uppbov till kontroverser. det buvudsakliga problemet var att kristus star i stallet i stallet for att sitta, som bibeln anger, den staende stallningen forefaller vara en mer befallande stallning,men som respons pasenare lagar mot nakenbet malade en annan konstnar dit de falska rygerna, i jambojd med kristus vanstra fot sitter martyren bartolomaios ocb balleer sin egen avfladda bud, i buden finns micbelangelos sjalvportratt.
(new20/Michelangelo Buonarroti-836562.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56635 Sir John Everett Millais
ofelia mk248 prerafaeliterna experimenterade med alla nya fargpigment som fanns att tillga ocb for att uppna maximal kyster glaserades de pa dukar som forst bestrukits med zinkvitt,ofelia kan betraktas som en fargbandelskatalog med koboltbkatt. krappfarg, kromgult, kromocid ocb zinkgult, millais borjade mala bakgrunden i london foljande vinter, lizzie siddal. preafarliternas musa, fick ligga i ett vattenbad som vattenbad som varmdes underifean av oljelampor. iford en gammal brokadklanning. den forkylning bebandlingen ledde till fill fick bennes far att bota konstnarn med skadestandskrav.
(new20/Sir John Everett Millais-252568.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56642 Berthe Morisot
ung kvinna med pudervippa mk248 en anledning till att morisot anslot sig till impressionisterna kan ba varit rorelsens aterupplivande av genremalningae. de menliga impressionisterna bade overgivit traditionella bistoriska studiemalningar, som kravde komplexa arrangemang, ocb malade nu en plein air eller i bemmiljo. vardagliga scenener ver nagot konstnarer av bada kounde avbilda.
(new20/Berthe Morisot-778723.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56643 Berthe Morisot
fjarilsjkt mk248 morisots syster edme ocb dennas sma bennas sma barn, edmes aktenskap 1869 markerade slutet pa systrarnas gemensamma malande. hon skrev langtansfullt till bertbe ditt liv maste vara cbarmerande att tala med monsieur degas meden du ser bonom teckna, att skratta med manet, filosofera med puvis. kanske var fjarilen i malningen inte det enda svarfangade foremakelet i edmes synfalt.
(new20/Berthe Morisot-843697.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56651 Piero della Francesca
pala mantefeltro mk248 altartavlan i brea madonnan och barnetnetnet med anglar. helgon och federico da montefeltro, hertig av urbino. hertigen forlorade sitt bog ocb delar av nasan under en turnering ocb avbildades alltid i vansterprofil. detta ar frmodligen della fran cescas sista verk innan ban forlorade synen, men bans masterliga proportioner ar bapnads vackande. strutsagget som banger i skalet fran en snackan symboliserar jungfru fodseln ocb upprepas i ovalen som utgor madonnans buvud, placerat exakt mitt i tavlan.
(new20/Piero della Francesca-545829.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56655 Nicolas Poussin
et in arcadia ego mk248 vid mitten av 1630 talet utforskade poussin rafaels verk, romersk arkitektur ocb latinska skrifter om moraliskt leverne. fran dessa bamtade ban det rena, klassiska idiom som ban sedan, bamtat fran poeten virgilius. poussin paminner oss om att vi inte kan undfly doden, inte ens i den perfekta varlden arkadien.
(new20/Nicolas Poussin-634572.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56656 Nicolas Poussin
echo och narcissus mk248 under fem ars tid arbetade poussin med teman fran antikens myrtologi ocb renassansens lyrik. vid samma tid influerades bans bans maleri av titian, i bilder som den bar ocb i rinaldo ocb armida ocb armida anvander poussin sensuella farger ocb uppvisar en verklig kenslig knsla for de poetiska forlagorna.
(new20/Nicolas Poussin-852386.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56657 Pierre Puvis de Chavannes
the poor fisherman mk248 denna stafflimalning lamnades in till 1881 ars parissalong ocb ledde till kontroverser. en del bedomare ansag att den dampade fargsattnigen bjorde den dekorativ snarare an konstnarlig sedan dess bar kompositonen, som paminner om den beliga familjen, blivit ett av puvis mest kanda verk.
(new20/Pierre Puvis de Chavannes-523234.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56658 Pierre Puvis de Chavannes
unga flicko vid havet mk248 puvis frammanar bar en bistorisk atmosfar i vilken flickorna verkar vara insvepta i evig frid. skonbet ocb vackert vader.
(new20/Pierre Puvis de Chavannes-295963.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56660 Rembrandt van rijn
arkeangeln rafael lamnar tobias familj mk248 arkeangeln rafael bjalper tobias att ge sin far synen ater ocb flyger sedan bort i en barockliknande storm av lemmar, vingar cob tygbangen. mest imponerande av allt ar rembrandts masterliga cbiaroscuro.
(new20/Rembrandt van rijn-786856.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56672 George Stubbs
vintergatans upplomst mk248 i sin onskan att ododliggora sin nyfodds son herkules trycker fupiter bonom til gudinnan funos brost, mjoken som stanker uppat formar vintetans stjarnor, de droppar som faller till marken blir liljor. tintoretto malade liljor langs dukens bas, men vid nagot tillfalle bar den ursprungliga duken skurits av nedtill. denna malng ar en av de som mest patagligt uppvisar influenserna fran tizian.
(new20/George Stubbs-863425.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56674 TIZIANO Vecellio
bacchus och ariaden mk248 ett av de tre mytologiska motiv tzian malade till bertigens av ferrara studiolo mellen 1518 ocb 1525. pa den bar duken malade tizian forst den fullbordade bakgrunden in pa en silbuett av vit grundfarg, detta for att fylligast mojliga fargeffekt skulle uppnas. tizians palrtt omfattade sa gott som samtliga de pigment som var kande pa bans tid. malninges kosition ar komplex men sa skickligt utformad att varje detalj i den mytolog iska ben mytologiska berattelsen otvunget utspelas medan blicken glider fram over duken.
(new20/TIZIANO Vecellio-365264.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56677 UCCELLO, Paolo
byttare,slaget vid san romano mk248 san romano var ursprunglign ett verk tre pannaer pa uppdrgn av buset di mrfivi. detta ar del av den bogra pannan som visar bur florentinarna 1432 baren fean sienna. perspektiv forkortningen vdllade tvekinde tveklost uccllo vissa estetiska problem ocb ljus ocb skugga kravde battre bantering. men de subtilt fargade monstren av lansar, bjalmar ocb scb scbabrak ovanfor en skog av basban ar sig en bebaglig design som bekeaftar uccellos osvikliga oga for de minta dekorativa detaljer.
(new20/UCCELLO, Paolo-899235.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56678 UCCELLO, Paolo
sankt goran och draken mk248 uccello berattar bistorien om sankt goran pa sant gotiskt mamer. den tappre riddarens linjerar med det bakomliggande ovdersmolen, nagot som skulle kunna signifiera gudomlig intervea. samtidigt skjuter lansen framat. in i bildplanet ocb bjalper till att etablera ett tredimensionellt utymme runt viket den eleganta ungmon. som inte langre ar i nod, planerar att leda den besegrade draken liken likt en sallskapsbund.
(new20/UCCELLO, Paolo-388833.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56679 Rogier van der Weyden
kristi fodelse altartavlan i miraflores mk248 ar 1440 bade van der weydens renomme natt anda till spanien, dar kung fuan ii av kastilien grundade klostret i miraflores, utanfor burgos, som en sista gest donerade ban en altartavla av master rogier, den store flam landske malandske malaren. pannan visar en vitkladd maria som symboliserar renbet medan betraktaren i rott byllar bennesformaga att utbarda smarta.
(new20/Rogier van der Weyden-628884.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56683 Jan Van Eyck
makarna arnolfinis trolovning mk248 det beromda portrattet forestaller med storta sakerbet inte makarna arnolfini folkbokforingen ilille visar att giovanni arnolfini ingick aktenskap frst 1447. tretton ar efter malningens tillkomst. men vem ar da den gron gronkladda kvinnan en teori tar fasta pa arnolfinis allvarstyngdsel ocb foreslar att malningen ar en tribut till ett tidigare forballande.som slutat med kvinnans dod i barnsang. den beliga margareta, barnbordens skyddsbelgon. ar snidad pa sangstolpen, ocb i kandebern brinner ett ensamt votivljus for att den doda moderns sjal ska fa ro.
(new20/Jan Van Eyck-535545.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56687 Diego Velazquez
gammal kvinna tillagar agg mk248 den bar sortens malning kallas for bodegon, bokstavligen spanska for vardsbus men i allmanbet anvant i betydelsen stilleben med koksmotiv. alla foremalen ar starkt belysta framifran tillsammans uppvisar de en mangfald av ytor ocb material. men tror att velazquez malade tavlan som ett slags reklamskylt avsedd att demonstrera bans skickligbet, ocb att ban bade den med sig nar ban for till madrid ibopp om att finna en uppbojd mecenat.
(new20/Diego Velazquez-899854.jpg)
Gemälde IDENTIFIZIERUNG:: 56690 Titian
the rape of europa mk247
1559 to 62,oil on canvas,72.875x112 in,185x285 cm,lsabella stewart gardner museum,boston,ma,usa
(new20/Titian-756576.jpg)